Sociodrama as a way to ease anxiety in postgraduate students

  • Luthiane Pisoni Godoy
  • Deise Lisboa Riquinho
Keywords: psicodrama, mental health, suffering, postgraduate

Abstract

This article reports a sociodrama developed in a postgraduate program of the Federal University of Rio Grande do Sul as a tool to support this period. Sociodrama enable to share common issues of postgraduate students: vulnerable dimensions and psychic suffering.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Araújo, L. F. S. et al. (2013). Diário de pesquisa e suas potencialidades na pesquisa qualitativa em saúde. Revista Brasileira de Pesquisa em Saúde, 15(3), 53-61.

Associação de Pós-Graduandos – APG/UFRGS. (2013). Estresse e depressão na pós-graduação: uma realidade que a academia insiste em não ver. Retirado do: http://www.anpg.org.br/estresse-e-depressao-na-pos-graduacao-uma-realidade-que-a-academia-insiste-em-nao-ver/

Bustos, D. (2005). O psicodrama: aplicações da técnica psicodramática. São Paulo, SP: Ágora.

Cukier, R. (1992). Psicodrama bipessoal. São Paulo, SP: Ágora.

Díaz, E. S., & Gómez, D. A. (2007). Una aproximación psicosocial al estrés escolar. Educación y educadores, 10(2),11-22.

Faro, A. (2013). Estresse e estressores na pós-graduação: estudo com mestrandos e doutorandos no Brasil. Psicologia, teoria e pesquisa, 29(1), 51-60.

Gonçalves, C. S., Wolff, J. R., & Almeida, W. C. (1988). Lições de psicodrama: introdução ao pensamento de J. L. Moreno. São Paulo, SP: Ágora.

Marra, M. M. (2004). O agente social que transforma – O sociodrama na organização de grupos. São Paulo, SP: Ágora.

Menegazzo, C. M., Zuretti, M. M., & Tomasini, M. A. (1995). Dicionário de Psicodrama e Sociodrama. São Paulo, SP: Ágora.

Moreno, J. L. (1975). Psicodrama. São Paulo, SP: Cultrix.

Padovani, R. C. et al. (2014). Vulnerabilidade e bem-estar psicológicos do estudante universitário. Revista Brasileira de Terapias Cognitivas, 10(1), 2-10.
Published
2020-01-09
How to Cite
Pisoni Godoy, L., & Lisboa Riquinho, D. (2020). Sociodrama as a way to ease anxiety in postgraduate students. Revista Brasileira De Psicodrama, 26(2), 140-145. Retrieved from https://revbraspsicodrama.emnuvens.com.br/rbp/article/view/137
Section
Brief Communications